zaterdag, maart 19, 2005

Een lange reis naar Jakarta

Op dit moment ben ik al 3 weken in Jakarta.
Hier komt mijn eerste verhaal, over een lange reis van Nederland naar Jakarta.

Ik was om half vijf vertrokken van mijn huis in Breda.
Mijn vliegtuig zou om 7 uur vertrekken vanuit Brussel.
Na 2 uur vliegen kwam ik in Wenen aan. Daar moest ik 2,5 uur wachten om het vliegtuig naar Kuala Lumpur te halen.
De reis van Wenen naar Kuala Lumpur duurde 14 uur. Alles ging goed totdat ik in Kuala Lumpur aangekomen was.
Daar moest ik weer 2,5 uur wachten om het vliegtuig naar Jakarta te halen.

Ik zat toen al in het vliegtuig en wachtte...en wachtte...en wachtte...
Toen hoorde ik een bericht dat we 1 uur vertraging hadden vanwege technische problemen.
Goed 1 uur ging langzaam voorbij....
Maar daarna hoorden we nog steeds een slecht nieuws of juis slechter...dat de reparatie zou 4 uur duren. Dus we moesten van het vliegtuig uit en wachtten in de hall van de luchthaven.
We kregen coupon om gratis te kunnen eten.

Na 3 uur in de hall wachten, ging ik weer naar het vliegtuig via een andere gate.
Ik dacht dat we een andere vliegtuig kregen, maar toch niet. Het kapote vliegtuis was verplaatst van de oude gate naar de nieuwe gate.
Toen alle passagiers instapten, waren ze nog bezig met het repareren!!
Je moet echt geloven, in het vliegtuig moest ik weer 1 uur wachten...en eindelijk...we konden vliegen naar Jakarta.

Totdat ik in Jakarta aankwam, gaf mijn horloge nog steed de Nederlandse tijd.
Toen ik in het huis van mijn oom, probeerde ik om te tellen hoelang duurde de reis van mijn huis in Breda naar het huis van mijn oom in Jakarta. Dat duurde dus 31 uur!!!

De volgende zijn de foto's in Wenen (luchthaven)....


Geen opmerkingen: