vrijdag, februari 03, 2006

Geduld

Okay...so ben ik niet of nog niet
maar ik probeer om geduld te hebben.

Ik gebruik bijna elke dag openbaar vervoer als ik naar huis ga.
Je moet niet aan het OV in Nederland denken.
Het OV in NL is veeeeeelllllll beter dan in Indonesie.
In Indonesie stopt het OV niet alleen bij de haltes maar overal!
Daarnaast stopt hij niet alleen om passagiers op te halen maar hij wacht totdat een passagier komt.
Hij wacht niet omdat een potentiele passagier aankomt.
Ondanks hij niemand ziet, stopt ie en wacht ie ook daar.
Af en toe heb ik geen geduld, waarom wacht ie zoooooo lang.
Maar op het laatste moment, komt er meestaal 1 of 2 passagiers.
Dan rijdt ie pas verder.

Hij rijdt ook langzaam....
Iets harder pleaseeeee...ik wil snel thuis zijn.
Hij rijdt zo langzaam zodat hij makkelijk kunt stoppen als er een passagier is.
Het is ook zo, er zwaait af een toe een passagier langs de weg dan stopt ie.
Als we staan op het punt om weg te gaan, kijkt de chauffeur ook af en toe om ons heen
om te kijken of er nog andere passagiers zijn.
We hebben echt een minuut of 3 om weg te gaan, hij geeft gas en weer remmen, hij geeft gas en weer remmen, het gaat zo door...en na 3 minuten gaan we pas weg.

Oh my God, ik heb bijna geen geduld...en ik heb ook warm.
Ik wil schreeuwen "Ga toch rijden!"
Maar als hij dat niet doet, dan krijgt ie natuurlijk geen geld.
De chauffeurs krijgen geen salaris.
Hoeveel passagiers ze krijgen, bepaalt hoeveel geld ze hebben op die dag.
Ze moeten geduld hebben om te wachten en wachten en wachten.
Er komt zeker 1 of 2 passagiers na 1o minuten wachten.

Al meer dan 1 maand ben ik geslaagd voor die 'geduld' test want ik zei niets tegen de chauffeur.
Ik kan alleen maar diep adem halen en proberem om geduldig te zijn.

Geen opmerkingen: