maandag, februari 27, 2006

I was borned for a mission and not impossible

Het is echt fijn om te weten waarvoor we geboren zijn, of niet?
Als we niet weten waarvoor zijn we hier, op aarde, dan hebben we geen doel in onze leven.
En daarom zijn er veel mensen die geen zin meer hebben om te leven, ze plegen zelfmoord.
In Jakarta, heb ik een vriend die geen doel (of noemen we ook vissie) in zijn leven. Elke dag gaat hij werken in een kliniek van zijn ouders. 's Avonds gaat ie weer naar huis. Hij doet het vanaf maandag tot en met zaterdag van 9 uur 's ochtends tot 10 uur 's avonds.
Hard werken dus!

Hij werkt ook heel goed! De patienten zijn tevreden en hij weet veel over de organisatie. Zelfs wordt hij in de toekomst heel waarschijnlijk de eigenaar van de kliniek.
Maar hij zei tegen mij, "Ik heb geen zin in dit leven."
Hoe is dat mogelijk?
Hij heeft geen doel, hij weet niet wat hij moet bereiken in dit leven, hij voelt dat hij nutteloos is. Heel zielig!
Hij kan niet zien en besseffen hoe hij belangrijk is voor zijn familie. Op een dag, in de toekomst, wordt hij de opvolger van zijn ouders om de kliniek te beheren.
Vaak denkt hij dat het beter is voor hem als hij dood gaat.
En erger dat er veel mensen dezelfde ervaring hebben als deze vriend van mij.

Ik was ook zo, maar ik dacht nooit aan doodgaan of zelfmoord plegen.
Ik had geen doel, geen vissie of missie. Ik leefde omdat ik nog leef, dus doe maar wat ik kan doen.
Maar nu niet meer!

God wil dat ik een zegen mag zijn voor mijn gemeenschap (maatschappij) in alle kanten.
Dat bessef ik nog niet lang.
Ik had al lang een verlangen om arme mensen te helpen in hun studie, minimaal tot HAVO.
Maar in deze laatste dagen, geeft God mij een paar mensen (of noem ik zielen) die mijn 'oren' nodig hebben.
Mijn schoolvriend die ik al verteld heb, mijn collega op het werk, een onbekende vrouw die mijn mobielnummer gekregen heeft van mijn kennis, en een buschauffeur die ik zomaar op straat ontmoeten heb.
Ze hebben allemaal problemen en ze hebben iemand nodig die naar hun problemen wil luisteren. En juist komen ze op het moment wanneer ik ook een probleem heb. Raar he?!

Door dit al, weet ik maar 1 ding. God wil dat ik niet naar mijn probleem kijk. Hij wil dat ik het probleem aan Hem over geef en ik doe gewoon mijn missie om de mensen te helpen.
Ik kan nog goed herinneren toen ik heel verdrietig was, was de aanwezigheid van een vriend heel fijn. En ik weet ook zeker dat mijn aanwezigheid voor de mensen in de problemen ook heel waardig is.
Daarom heb ik nog veel zin in dit leven...
O ja en er zijn ook veel arme mensen die niet kunnen studeren, ik zal hun ook helpen....someday!

1 opmerking:

Anoniem zei

Tuurlijk Juff...je hebt elkaar nodig..en als je mensen op je pad krijgt mag je je licht uitstralen en jouw ervaringen met hun delen.
Vaak leer je ook weer zoveel uit deze dingen voor je eigen. Juist als je een probleem zelf hebt kan je ook hier weer iets uit leren en op hun overbrengen...
succes met alles...
\KUifje