maandag, februari 20, 2006

Ik dacht ik het goed heb gedaan (part 2)

O ja vanochtend op het werk, heb ik ook een kleine dienst gevold. In de dienst vertelt het Woord van God over 2 zussen die heeten Marta en Maria. Toen Jezus in hun huis kwam was Marta bezig in de keuken en Maria bij Jezus bleef om naar Zijn Woord te luisteren.
De bedoeling van Marta was niet fout, ze wilde eten klaarmaken voor Jezus en andere gasten, maar toch zei Jezus dat Maria het beste al gekozen heeft en dat is still zijn en luisteren naar Jezus. Jezus zei dat niet zomaar, maar het is ook logisch dat je eerst Jezus moet luisteren wat Hij wil, wat Hij verwacht en dan kunnen we pas doen (werken dus) wat Hij heeft verteld.

Vaak denken we dat het altijd goed is als we werken en werken en werken, blijbaar is het niet zo. Zitten en luisteren naar God of naar iemand die we blij willen maken zijn belangrijker dan iets doen voor hen. Als we niet luisteren dan weten we ook niet wat ze willen dat we doen.
Dan dacht ik ook aan mijn relatie. Ik luisterde niet naar wat mijn vriend wil dat ik doe, ik deed alles wat ik dacht dat het goed is dat het hem kan helpen. Triest, denken we dat we alles hebben geofferd voor mensen die we lief hebben, maar dat kan ze niet helpen en zelfs hen belemmeren.

Mijn beste vriend zei dat ik geduld moet hebben en blijf voor mijn vriend zorgen. Ondanks dat hij niet veel met mij spreekt, niet meer mij belt of sms stuurt. Ik moet een unconditional love hebben.

1 ding weet ik zeker dat God mijn vriend en mij wilt vormen. We weten dat we nog veel slechte karakters hebben die we moeten veranderen. Wat we nu nodig hebben is Zijn kracht om door te kunnen gaan in de storm.
O ja, ik ben bijna vergeten. Ik ben God ook heel erg dankbaar voor deze beproeving of beproevingen (over mijn vriend en mijn 'lieve' collega op het werk). Als ik beproevingen krijg, dan weet ik dat ik op weg ben naar een hogere level in mijn geloof. Denk naar onze studie, voordat we naar het hogere niveau gaan, moeten we ook examen doen. Om te kunnen slagen, moeten we hard studeren, zo moet ik ook hard strijden.

Bid voor mij alsjeblieft :-)

Geen opmerkingen: