zaterdag, februari 18, 2006

I still learn and learn and learn…

Dit bericht heb ik gisteren al geschreven (17 Feb) maar gistere had ik geen internetverbinding op het werk. Daarom kan ik dit bericht pas vandaag posten. Sorry...

We stoppen nooit met leren, voor mij, vooral leren om een ‘Koningskind’ te zijn.
Op dit moment zit ik in een diepe dal, hoe diep weet ik niet maar eerlijk heb ik de vreugde in mijn hart verloren. Ik lach nog steeds hoor ;-) maar heel diep in mijn hart zijn er problemen die nog niet goed zijn.

Je weet wat er gebeurt met mijn vriend en ik. Eergisteren praatte ik met mijn geestelijke broer en gisteren met mijn beste vriend (ook de beste vriend van mijn vriend). Ik heb nieuwe kracht en nieuwe moed van hen gekregen. Ik ben God erg dankbaar dat ze er zijn voor mij. Mijn geestelijke broer weet precies wie ik ben en mijn beste vriend weet precies wie mijn vriend is.

Het is niet mijn bedoeling om te zoeken wie fout heeft gedaan want ik weet zeker dat mijn vriend en ik in het process van God moeten binnengaan. Dit moet gebeuren in onze relatie zodat we rijp en volwassen zijn in het opbouwen van onze droom. Two become one, net als het lied van Spice Girl van jaren geleden, is blijkbaar heel moeilijk.

Er zijn een paar dingen die ik kan leren van deze situatie:

- Geduld te zijn. Je weet wel, ik hoef niet meer uit te leggen.

- Nederig blijven. Misschien ben ik niet helemaal fout, maar ik probeer om still te zijn. Ik respecteer mijn vriend als aanstaande ‘priester’ in ons gezin (amen).

- In God vertrouwen. Ik moet heel afhankelijk te zijn van HEM alleen.Ik moet HEM 100% vertrouwen dat Hij het beste voor mij heb voorbereid. Mensen om ons heen kunnen ons verleiden zonder dat ze dat besseffen. Ik open wijd mijn oren en mijn hart zodat ik Zijn stem kan horen, herkennen en luisteren.

Toen ik mijn problemen vertelde aan mijn geestelijke broer en mijn beste vriend, lachtte ik nog steeds regelmatig. Dat vonden ze bijzonder dat ik nog kan lachen in deze situatie. Ze hebben veel simphaty voor mij en nogmaals ben ik God heel dankbaar voor hen.

Maar misschien moet ik duidelijk vertellen wat er gebeurt is tussen mijn vriend en ik. Mijn vriend heeft een geestelijke zus die hij erg vertrouwt en respecteert. Die zus zei dat ik niet de juiste vrouw voor hem is. Ik weet niet op welke redenen basseert ze de verklaring. Ze kent mij nog niet en ze luistert ook de verhalen alleen van mijn vriend zijn kant. De verklaring van haar maakt mijn vriend heel onrustig. Hij zit tussen geloven en niet geloven over wat zijn geestelijke zus zei. Daarvoor, vond hij, vonden we heel zeker dat we voor elkaar bestemd zijn. Maar nu vindt hij dus niet meer zeker...

Misschien voor diegene die ongelovig zijn, vinden dit heel raar. Ja dat is ook waar dat geloof ons kunnen verleiden als we niet terug naar de Bijbel kijken en alleen in ‘Geest’ spelen. De Heilige Geest kan ons dingen vertellen maar we moeten oppassen of we echt de stem van de Heilige Geest horen. De Heilige Geest maakt ons rust en vrede in hart. Als het andersom gebeurt, dat we geen vrede hebben, moeten we goed opletten, dit is niet van de Heilige Geest.

Als ik mijn vriend zie dan begrijp ik ook heel goed dat hij ook een mens is. Hij kan ook verkeerde dingen doen. Hij is ook heel hard van hart en het is niet makkelijk om hem te vertellen wat het niet goed is in hem. De enige en het laatste manier is bidden. God is in staat om hem te veranderen ook om mij te veranderen. Harde hart maakt HIJ zacht, zachte hart maakt HIJ hard, HIJ kan het!!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Weer veel te lezen hier :-). Leuk om toch nog te lezen hoe het je vergaat in Indonesië.

Na het lezen van deze post had ik de volgende vraag: Wat is een geestelijke broer/zus?

En over die ene geestelijke zus: Je vriend is dom bezig als hij alleen naar haar luistert. Ik denk dat alleen jullie samen kunnen bepalen of jullie bij elkaar horen. Dat kan ik niet voor je doen en zij dus ook niet. Vertrouw op God ;-).

En met je Nederlands (paar posts terug) gaat het ook nog best goed hoor. Ik zag alleen wat kleine foutjes met d's en t's (is gebeurt <-- d --> het gebeurDe). Wil je nog meer oefenen, schrijf dan veel e-mails naar je vrienden hier in Nederland :-D.

Juff zei

Hi Michiel,

Geestelijke broer of zus is iemand die hetzelfde geloof heeft en hij/zij begeleid ons in het geloof.
Ze zijn geen onze biologische broer en zus maar ze zijn daar om ons te helpen. Ze geven adviezen, maar niet omdat ze heiliger zijn dan ons, maar omdat ze meer weten of meer ervaring hebben.

We noemen ze geestelijke broer of zus omdat we hen heel respecteren en af en toe zijn ze ook onze public figure in ons leven naast Jezus Christus onze Heer.

Ik hoop dat je nu al een beetje begrijpt over de betekennis van geestelijke broer/zus.

mvg, Juff ;-)